Håll i hatten...

... 3 inlägg på en och samma dag! Mamma kom och hämtade mig, så jag sitter vid hennes dator nu. Vi ska till en av mina kusiner i Onsala imorgon, så jag passade på att följa med hem då. Man behöver byta miljö ibland när man bor på en så liten yta! Har skrivit så mycket på mitt praktikarbete både igår och idag att jag knappt gått utanför dörren. Vi ska greja inför seminariet på måndag, så vore bra om jag blev klar tills dess.

Hur som helst, vi tittade lite på nyheterna och såg vinnarna av Stockholm maraton. Vill ni veta en cool sak som jag nog aldrig berättat och som jag kom på vid TV:n? Min mormor hade ju från början 8 syskon (nu finns inte så många kvar i livet, tyvärr), varav en bror som hette Conrad. Han har vunnit just Sthlm maraton flera gånger. Han är historisk faktiskt! Dessutom har han gjort mycket annat som han också blivit känd för, bland annat byggt något stadshus I Kiruna. Synd att man aldrig fick träffa honom. Men han bodde ju i Stockholm också... Och i höstas dog han, minns så väl hur ledsen mormor var då. Det skilde bara ett år på dem, tror jag.

Ska slänga ett öga till på arbetet nu! Vore skönt att slippa känna sig stressad över det när vi är borta imorgon.

Kram

Reaktioner
Postat av: bea

duktig flicka som skriver ;)

2011-05-29 @ 14:04:07
URL: http://nirfors.devote.se

Säg vad du tycker här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

Din mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0