Weekend

Min handledare ringde i eftermiddags och sa att hon fått hoppa in för någon som var sjuk och därför inte skulle jobba i helgen. Hon frågade hur jag ville göra, så jag valde att komma på måndag istället :) Får ju ändå inte betalt, så att vara där på helgen i onödan känns ju bara dumt. Så nu är jag ledig i tre hela dagar. Lyx! Lade upp tillgänglighet på Vikariebanken, men lär inte få något arbetspass eftersom jag är ute så sent.

Jag sov länge idag och det var superskönt. Sov ca 4 timmar natten innan (hatar kvällspass följt av dagpass, man sover alltid dåligt och alldeles för lite), så det var välbehövligt. Åt frukost i lugn och ro framför datorn och började packa för att åka hem till mamma. Gick och handlade också innan jag tog bussen dit. Efter maten blev det en långpromenad till Storsjön, ovanligt längesen jag var ute och gick nu. Trots grått väder och hårda gummistövlar var det en skön promenad :) Sedan bakade jag kladdkaksmuffins. Mumma! Har nu smaskat i mig 5 st. Resten ska sparas till på söndag, då en av mina mostrar och hennes sambo kommer. Lite skönt att slippa äta upp alla själv faktiskt ;) För så hade det blivit, eftersom mamma vägrar att ha onyttiga saker hemma som hon kan gå och äta av...

Får se vad morgondagen har att bjuda på! Nu ska jag krypa till kojs med min bok. Kanske katten också.
Godnatt!


Reaktioner

Säg vad du tycker här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

Din mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0