3 maj

Händelserik helg! Började med att vi firade min födelsedag med middag, förfest och utgång i fredags. Trevligt, tack vänner. <3 Fick bland annat en måttsats, grytvante, skärbräda och doftljus från Lagerhaus, allt i temat rosa :P Blir bra att ha om några månader.

Jobbade kväll på Husbonden i lördags. När jag kom hem var inte mamma hemma och jag kände på mig att något var fel. Ringde hennes mobil och fick veta att något hänt med morfar och att de väntat på akuten sedan halv fyra. Så jag åkte tillbaka till stan igen och gjorde dem sällskap på AVC. Morfar hade fått ont i ena armen och tappat en bricka kvällen innan, men inte vågat berätta det för mormor. Han hade känt sig "ur balans", hade svårt att få fram orden och stammade ibland. När jag kom var det bättre, han var för det mesta klar och adekvat. Vid tio åkte mamma och mormor hem, men jag stannade kvar. Stackars morfar, fick vänta flera timmar på bara en smörgås och kaffe (hade inte ätit sedan förmiddagen). Följde honom till hjärnröntgen och senare till rehab 3, där han fortfarande är. Läget är under kontroll, men han har fått en liten stroke. Vad konstigt att gå i samma korridorer som man gått i med patienter på praktiken, fast nu med morfar istället. Som har varit ovanligt frisk hela sitt liv. 

I söndags kom min moster och hennes man från stugan i Grebbestad, och vi åt lunch hos mormor. Sedan var det dags för jobb igen 15-21, medan de andra åkte till sjukhuset.

Idag var föreläsningarna inställda :) Skönt det, jag behöver ta det lite lugnt. Men jag ska följa med och hälsa på morfar senare. 
Och nu har mormor varit på vårdcentralen för överkänslighet mot penicillinet hon fått för urinvägsinfektionen.. Allt på en gång här alltså!
      

Reaktioner
Postat av: bea

oj :O hoppas han blir bättre!<3

2010-05-03 @ 14:09:35
URL: http://garageglamorous.devote.se
Postat av: Maackyy

så söt blogg :D

2010-05-03 @ 14:40:39
URL: http://kandykupps.blogg.se/

Säg vad du tycker här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

Din mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0