Långfredagen

Ojoj, nu är det bara 3 arbetsdagar kvar på praktiken. Har lärt mig jättemycket, sett mycket otäckt/äckligt, skrattat mycket, matat mycket och tvättat mycket. Nu känner jag mig inte lika bortkommen som i början, vilket är skönt. Känner mig till och med hemma på avdelningen och sjukhuset. Kommer sakna patienterna jag kommit nära och de ur personalen jag tycker mest om. Samt handledarna och klasskompisarna som jag jobbat med så många dagar. Men har pratat med chefen om timanställning och skrivit på papper, så jag hoppas på att få jobba för bemanningsservice efter praktiken :) Det är alltså ett av tre jobb som jag väntar svar från angående sommaren. Får väl se hur långt jag kommer med mina ansträngningar i år...

Måste förresten nämna att jag följde med en patient till dialysen idag. Hans njurar fungerar inte, så han har ingen urinproduktion. Men vätska måste ju ut och blodet måste renas, vilket sker under dialys med hjälp av en stor apparat (en konstgjord njure). Fascinerande hur det går till. Var bara med under tiden de startade upp maskineriet, eftersom han skulle ligga där i 5 timmar. Detta gör han dessutom 3 dgr/vecka, stackaren.

Nu ska jag äntligen sooova. Är ledig 3 dagar nu & det behövs! :)


Reaktioner

Säg vad du tycker här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

Din mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0