Hope

   

För snart två år sedan. Jo, jag saknar det blonda ibland.


Var på Bjökhaga ålderdomshem i Seglora igår. Vilken kontrast mot sjukhuset! Det här var väldigt gammaldags både när det gäller inredning och organisation. Låg mitt ute på landet. Men det var rätt mysigt, så jag ska nog trivas ändå :P Verkar vara 8 veckor jag ska jobba där i sommar. Och inte mig emot, jag behöver pengarna! Schema och lön får jag reda på snart.

Har skrivit ungefär halva patientfallet om min favorittant, som dog innan sista veckan på praktiken. Som tur är jobbade jag inte den morgonen hon somnade in. Var med och gjorde i ordning 2 döda, men ingen som stod mig så nära som hon. När jag nu skriver om henne blir hon levande igen. Jag ser hennes härligt godmodiga leende framför mig och minns att hon kallade mig ängel. Hoppas innerligt att hon har det bra i himlen, efter allt lidande hon fått utstå här. Jag både förfärades och förvånades när jag läste hennes journal. Så många sjukdomar, så mycket kämpande präglade hennes liv. Lika gammal som min mormor och morfar.

Reaktioner

Säg vad du tycker här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

Din mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0