Att tveka eller inte tveka...

Funderar på en incident som inträffade på spinningen häromdagen. Vi hade nyss klivit av cyklarna och skulle göra stretchövningarna. Plötsligt började en kille/man i 25-årsåldern vingla lite lätt fram och tillbaka. Jag var den som utropade att han höll på att svimma, och försökte springa fram men kom inte förbi dem som stod framför. (Min cykel stod allra längst bak i lokalen, och den här mannens befann sig i mitten ungefär.) På de här få sekunddelarna hann mannen falla handlöst in i cykeln som stod bredvid. Först då reagerade folk runtomkring. Någon ropade till mig att det var bra att jag observerat vad som höll på att hända. Då undrade jag inombords: Vad tänkte personerna som var närmre på egentligen? Hade till exempel hon som cyklat precis bakom tagit bara något steg fram, så hade han ju inte behövt falla med huvudet före in i den där cykeln! Sånt gör mig lite förbannad. Att folk tvekar innan de handlar. Jag tror inte att de hade velat att omgivningen skulle tänka efter en andra (och kanske även en tredje) gång om olyckan höll på att hända dem själva.

Reaktioner
Postat av: Emma

Gud va hemskt!! Usch usch... hur gick det med honom?

2009-10-25 @ 19:10:54
Postat av: bea

sånt är så hemskt :( åh, kom att tänka på tjejen som svimmade på busshållplatsen, minns du?

2009-10-26 @ 00:22:34
URL: http://heyitsbea.devote.se
Postat av: You Adore it - by Louise Charlotte

Hej! Ush så hemskt!



Vilken fin blogg du har :9 gillar din header!



Ha det bra!



STOR KRAM <3

2009-10-29 @ 17:59:01
URL: http://youadoreit.blogg.se/
Postat av: NATALIE

oj :O hur gick det?



svar: tack detsamma! :)

2009-10-30 @ 10:53:38
URL: http://naataali.blogg.se/

Säg vad du tycker här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

Din mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0