Igår och idag

Jag sitter just nu och dricker te. Är grymt trött och har varit sen jag vaknade. Håller på att bli förkyld mitt i allt ståhej, såklart.. Vi har information/introduktion från 9-16 ungefär varje dag, sedan är det olika kåraktiviteter resten av dagen/kvällen. Och så är det tusen saker att komma ihåg och lära sig ^^ Ibland blir jag rädd att jag inte ska orka mig igenom en högskoleutbildning direkt efter gymnasiet.. Det är mycket mer ansvar, ett helt annat upplägg och ett nytt system överhuvudtaget! Och i klassen är vi en salig blandning av människor kan jag ju säga.. Undersköterskor i 40-50-årsåldern som jobbat inom vården större delen av sina liv, män i 30-årsåldern (vill bli ambulansförare kanske?), invandrare, gifta/sambos/förlovade, flerbarnsföräldrar.. Men det är naturligtvis roligt. Även om jag ibland känner mig väldigt ung.



Igår köpte jag den viktigaste kurslitteraturen på Studentbokhandeln. Det blev inte billigt - närmare bestämt lite över 1 500 kronor! Men tydligen var det sådana böcker som kommer att användas mycket senare i utbildningen också.



Fikade med Sannam igår efter skolan. Köpte en digitalkamera också (äntligen!), så här är en testbild på en av våra blomlådor..



Och här är en till på mig själv.

Efter skolan idag skulle några med mig egentligen vara med på "lekar" i Stadsparken, men vi orkade verkligen inte. Så vi smet, haha. En fadder sprang efter (givetvis!), och blev nog lite besviken på oss. Och vi fick dåligt samvete. Men utsvultna som vi var hade vi trevligt på McDonald's istället :P

När jag fixat lunchlåda till imorgon, så blir det sängen direkt! Godnatt :)

Reaktioner
Postat av: M A L I N

kurslitteratur är ju allt annat än billigt :/

2009-08-27 @ 12:44:49
URL: http://www.malinh.com
Postat av: Karolina

Med mig är allt bra, jag är nervös (har ju inte börjat än..) och lite halvslö.. Lite ledsen också, Benjamin och Cecilia ska flytta nu snart! Jo, designadinblogg.se är en sida jag studerar noga jag också men jag har aldrig tålamod med att fatta så jag brukar prova mig fram (ibland har min blogg varit farligt ful för att jag har gjort fel....)

2009-08-27 @ 13:15:01
URL: http://kapsylen.blogg.se/
Postat av: M A L I N

såg förresten att du hade börjat första året i borås :)

2009-08-27 @ 23:45:12
URL: http://www.malinh.com
Postat av: bea

sötnos :)

2009-08-28 @ 09:48:02
URL: http://heyitsbea.devote.se
Postat av: Emma

Det va faktiskt ganska pinsamt att han sprang efter, jag har fortfarande dåligt samvete.. men va tusan, det hängde inte på oss.. o emilia sa att dom inte alls va sura :P

2009-08-29 @ 23:03:55

Säg vad du tycker här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

Din mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0