Sittningsregler

Finsittning = Trerätters middag med toastmaster, sång (skrål) och gyckel. Klädseln är kavaj och namnskylt.

§ 1. När toastmastern blåser i hornet har Du tre ord på dig att avsluta meningen du påbörjat, undantaget om du har halva inne, vilket ger dispens till fem ord.
§ 2. Toastmasterns ord ÄR lag! Lyssna när hon/han talar.
§ 3. Vill Du gyckla (narra, driva) så meddelar du toastmastern detta genom att skriva upp dig på gyckellistan.
§ 4. Tycker Du att det gycklas eller sjungs för lite? Ropa "TEMPO" så ordnar toastmastern upp läget.
§ 5. Var gycklet Du nyss hörde otroligt bra? Ropa "OMTAG" för att få en lika fantastisk repris.
§ 6. Ingen föda återtages.
§ 7. Är maten slut och magen fortfarande hungrig så lånar du från vänster.
§ 8. Bordsduken får endast i nödfall användas som servett.
§ 9. Dörrar med höga trösklar kallas fönster, undvik dessa.
§ 10. Högertrafik gäller under borden.
§ 11. Kontrollera att era bordsgrannar inte nyttjat rusdrycker i sådan mängd att de blivit suddiga i ansiktet.
§ 12. För att uppnå maximal musikalisk njutning så sjungs bara en sång åt gången.


Reaktioner
Postat av: M A L I N

ska du på sittningen på onsdag? :)



sv: ja, det kan det ju men jag har ju min utöver min stationära och den lilla åker bara med på trippar eller till skolan så för min del är det inte jobbigt alls. har man BARA den kan det säkert bli det :P pluggar till systemvetare..

2009-08-29 @ 15:43:28
URL: http://www.malinh.com
Postat av: Maria F

Svar: Jo, jag följt instruktionerna på Designadinblogg, fått hjälp från Marika. För henne fungerar det, men inte för mig :S Jag vet inte varför det krånglar. Kan det vara min kodmall eller design?

2009-09-01 @ 22:36:49
URL: http://vilsebarn.blogg.se/

Säg vad du tycker här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

Din mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0