Från SPSS3 till SSK05!

Första introduktionsdagen avklarad. Många var säkert nervösa, men det var inte så farligt med mig faktiskt :) Det var roligt, inte så mycket att vara orolig för. Vi körde några lekar ("benrangel" var extra kul!), sjöng institutionssånger, tillverkade namnskyltar, leddes runt i skolbyggnaderna i rep och hälsades välkomna av kåren och pro-rektorn. Och sjöng någon slags kamplåt som vi på Vårdhögskolan skulle överrösta de andra med. (Faddrarna: - VEM DOMINERAR?! Vi: - VHB!!!) En annan låt, som vi "måste" kunna, går ungefär så här: Vi äro små syrror vi, ajaj. Vi äro små syrror vi, ajaj. Vi är små syrror som plåstrar och syr, AJAJ! Haha, det blev ett himla liv. Nu är man inte längre samhällare/språkare, utan sjuksyrra.. I en klass med 120 elever :P

Skönt att ha fått vänner redan första dagen. Pratade mycket med en 27-årig tvåbarnsmamma (med villa, volvo och sambo!) och en 89:a som nyss flyttat in i en av Kårhusets längenheter. Linda och Emma. Vi bytte mobilnummer också, för vi ska träffas innan uppropet och första föreläsningen imorgon. Haha, inte en chans att jag skulle hittat till rätt sal ensam heller. Och nyss fick jag ett sms från Emma, hon undrade om jag ändrat mig när det gäller studentpuben som är öppen ikväll. Hade säkert varit grymt roligt, men jag orkar inte. Ska upp tidigt imorgon och då väntar ännu en fullspäckad dag. Dessutom har jag världens skoskav efter i lördags då vi var hos Natta på inflyttningsfest och senare gick till trägårn. Aldrig mer använda de svarta pumpsen var det, ja.



Köpte denna snygga klocka för 198:- på Guldfynd idag också! 

Reaktioner
Postat av: Karolina

Hallåj forna klasskamrat! Inget med språkeriande för din del då? (: häftigt att du mer eller mindre byter bana, visst samhäll är ju ett oskrivet blad o så men ändå, tufft att du konverterar till sjuksyster! hoppas allt är bra med dig? får väl ta o erkänna att jag glömmer bort att läsa din blogg allt som oftast, men då är det bra att du kommenterar o påminner mig :D (som svar på "tack, sötnos" på knappen säger jag varsågod, gullunge!)

2009-08-25 @ 15:02:57
URL: http://kapsylen.blogg.se/
Postat av: Karolina

Attans också, glömde ju skriva att jag tycker din blogg har sjukt snygg desgin!! måste ju fråga eftersom jag är en blogg.se:are jag också, hur har du fixat en bakgrundsbild på kommentarsfältet?!

2009-08-25 @ 15:05:23
URL: http://kapsylen.blogg.se/

Säg vad du tycker här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

Din mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0